Jun 21, 2011

Булчирхайн өчил

Би булчирхай.
Биенээсээ ичихгүй
Үгнээсээ буцахгүй.

Хэн ч биш гэж намайг
Хэнхэглэх хүн бий.
Илүүдлээ гэж надад
Ихэрхэх нэгэн ч бий.
Үнэхээр намайг
Хэнд ч хэрэггүй юү гэвэл
Үнэндээ бас тийм биш шүү.
Өвөг дээдсийн үгийг саная.
"Өөх ч биш, булчирхай ч биш."
Энэ үгийн наана цаана
Эрхбиш оршихуйг минь
Нотолж байна.
Энэ ч биш тэр ч биш гэсэн
Энэ зүйрлэлд хөөрхий минь
Эгээ л миний нэр явж байна.
Өөх ч биш булчирхай ч биш бол
Өөрөө харин тэр хүн хэн ч биш шүү.

Булчирхай хэрэггүй гэж
Буруу зөрүү боддог ярьдаг бол
Өвчин эмгэгийг тань анагаадаг
"Өнөөгийн шидтэн" эмчээс асуугаарай.
Шүлсний булчирхай, хөлсний булчирхай
Бамбай булчирхай, тунгалагийн булчирхай
Байхгүй бол та үхэхээ байг гэхэд
Байх эсэх тань эргэлзээтэй гэх вий.

Би оршиж байна.
Бие сэтгэлээрээ таны төлөө
Бас нуулгүй хэлэхэд өөрийнхөө төлөө.
"Ургахад" тань цуг үүссэн
"Унтрахад" тань цуг устана.
Ид шидгүй ч, эр бяргүй ч
Илүүдэхгүй дутдаг.
Эрхтэн биш ч
Эд эсийн тань нэг хэсэг.
Бодисын солилцоонд тань нэмэртэй
Болхи гэлтгүй амьдралд тустай.

Хэрэггүй гэвэл та намайг аваад хаячих
Хэн болохыг минь мэдэх болно.
Онгирч байгаа юм биш шүү.
Олны дунд би мөрөөрөө
Онцгойрох юмгүй явж л байя.

Агуу найрагчийн үгийг тунгаая.
"Амьддаа бие биенээ хайрла."
Алдар нэр би горьдоогүй ээ
Адлагдахыг мөн л хүсээгүй ээ.

Энэ шүлэг биш шүлэглэл.
Энэ бие шүлэгч биш,
Энгийн нэг булчирхай.

1 comment:

Та санал сэтгэгдлээ бичнэ үү.

Оюутнууд аа, орчуулгын шүүмжийн уралдаанд идэвхтэй оролцоорой

http://translationclub.blogspot.com/2014/10/blog-post_15.html Wednesday, October 15, 2014 Орчуулгын шүүмжийн нээлттэй уралдаан з...